Sunday, August 13, 2006

bra idéer är till för att kopieras...

Såg sån fin "läser just nu" ruta hos mittrosaliv jag var tvungen att kopiera till side-baren.


Och varför inte en recension av boken jag håller på att läsa klart?
Har en novell kvar och hittills har jag blivit mycket belåten. Några noveller sticker ut som riktigt bra, andra är mer charmiga, men vad jag gillar överlag är att det slösas med idéer på ett sätt man inte direkt blir bortskämd med. Plus att många noveller är varierade i formen: Några nästan som sångtexter, några snudd på dikter, nån manus-form-liknande. Nån lång varvas med några på en och en halv sida. Och oavsett form och längd blir man rundligt underhållen. Rekommenderas.

Smoke and Mirrors, av Neil Gaiman

5 comments:

rosa fluff said...

Kopiera på du, ingen blir gladare än jag.
Boktips är alltid välkomna, nu blev jag nyfiken. Har bara typ fem andra böcker jag ska läsa först.

rosa fluff said...

En liten fråga bara..
Kan man läsa novellerna i vilken ordning som helst?
Jag läser gärna baklänges och hitlänges och ditlänges.

jacobsteel said...

ah! perfa. :D - och jo, jag upptäckte just hur bra bussbok det är. man kan läsa dom i vilken ordning som helst och klämma in en kort på vägen till jobbet t om....

Morelli said...

det där kanske jag också härmar snart...det är någon html kod som ska in...bild på bok?? Neil Gaiman är ju toppen. Minns fortfarande första gången jag såg hans SANDMAN böcker...får lust att läsa mer..

jacobsteel said...

jag gick in i "template" och ändrade, slog upp "view source" och kollade vart det skulle in först bara. bilden är samma som uppladdad bild till vanliga bloggen, men det går väl att hotlinka till amazon eller nåt sånt också kanske.

och javisst (sandman är ju jättebra, har några favveavsnitt... som jag fortfarande kan läsa om), och gaiman funkar helt ok i bokform. kanske särskilt dom korta historierna faktiskt. och det känns så lyxigt att bara få den ena bra idén efter den andra sådär. :)